מהו כוחה של מילה?
המילה הנכונה או המסר הנכון יכולים לעזור לארגון להצליח ולהרוויח.
כאשת תפעול, אני מבינה את החשיבות החיונית של תקשורת פנימית אפקטיבית בהנעת הצלחת החברה.
בנוף העסקי המתפתח במהירות של ימינו, אסטרטגיית תקשורת פנימית מעוצבת היטב היא לא רק צורך, היא גורם חיוני האחראי במידה לא מבוטלת ליכולתו של הארגון להסתגל, לצמוח ולשגשג.
השינוי הוא תמידי, והצוותים מרגישים את הלחץ. ככל שקצב השינוי ממשיך להאיץ, ניהול מחויבות העובדים לשינוי ארגוני הופך לקשה יותר. הנתונים מוכיחים זאת:
גרטנר מדווחים כי 73% מהעובדים המושפעים משינוי ארגוני - מדווחים על רמות מתח בינוניות עד גבוהות.
אלה הסובלים מלחץ הקשור לשינוי ארגוני - מתפקדים פחות ב-5% מהעובד הממוצע.
בגרטנר מבינים שתקשורת אפקטיבית לשינוי יכולה להתמודד עם מגמות אלו, ולתמוך בשינוי עסקי.
מהו כוחה של אסטרטגיית תקשורת פנימית יעילה?
בעידן שבו שינוי הוא הקבוע החדש, אסטרטגיית תקשורת פנימית היא חיונית. אסטרטגיה זו משמשת אור מנחה, ומבטיחה שהעובדים שלנו מתאימים ליעדים העסקיים שלנו, מעודכנים לגבי עדכונים חשובים ומעורבים באופן המטפח שיתוף פעולה ותחושת שייכות.
כשאנחנו מדברים על תקשורת פנימית, אנחנו לא מתייחסים רק לחילופי דברים מזדמנים בתוך החברה. אנחנו מדברים על גישה מובנית שמבטיחה שכל מסר שאנו שולחים באופן פנימי משרת מטרה, מהדהד עם העובדים שלנו ותורם למטרות הכוללות שלנו.
מתווה: אסטרטגיית תקשורת פנימית, תוכנית וביצוע
איך יוצרים אסטרטגיה כזו, ויותר מכך, איך מבצעים אותה ללא רבב?
יצירת אסטרטגיית תקשורת פנימית יעילה דורשת גישה מחושבת ושיטתית.
אחלק את הדרך לשלבים מרכזיים.
שלב 1 - מהו המסר - בהירות עבור יוזמיו
על אחראי התקשורת הארגונית לשבת עם הגורם המעוניין להפיץ את המסר, ולהבין בבירור מדוע התקשורת הזו חשובה. הנה מספר שאלות שעשויות לסייע בתהליך:
שלב 2 - התמודדות עם אתגרים
זהו שלב טכני יותר, שבודק לאור הבהירות שהושגה בסעיף הקודם - מהם האתגרים התקשורתיים במבנה הארגוני שלנו.
זה יכול להיות הבדלי תרבויות, עבודה מרחוק או עבודה היברידית, דורות המועסקים בחברה, ועוד.
אם השפעת השינוי תהיה על צוותים או על האדם היחיד - זה דורש התאמת המסרים או ריבוי מסרים.
יש לאפשר זרימת תקשורת דו-כיוונית, ולא כהנחתה בלבד על קהל היעד. יש לאפשר לו להגיב ולתת משוב.
על ידי זיהוי אתגרים אלה, נוכל להתאים את המסר שלנו כדי להתמודד איתם ביעילות.
שלב 3 - בחינת ובחירת הכלים להעברת המסר
האם בארגון אימייל נתפס כרשמי יותר, אולם הודעה בערוץ סלאק חברותית יותר?
יש לבחור בכלי המתאים ביותר למסר שאנחנו שואפים להעביר, כך שיעבור גם בבהירות וגם באופן התואם את קהל היעד.
שלב 4 - ניסוח ואיכות המסר - אנושיות בתקשורת
אותנטיות, אמפתיה ואנושיות בתקשורת הם קריטיים מתמיד. הלקחים שנלמדו במהלך משברים, כמו המגיפה, מזכירים לנו את החשיבות של תקשורת בזמן, ממוקדת ואמיתית.
התקשורת הפנימית צריכה להעצים את העובדים - להעניק להם מידע ולאפשר להם להשמיע קול.
מאפיינים חשובים למסר יעיל להשגת יעד:
שלב 5 - הגדרת OKRs
אסטרטגיית תקשורת פנימית מוצלחת אינה דבר סטטי. יש למדוד ללא הרף את ההשפעה של מאמצי התקשורת, לאסוף משוב ולהתאים את האסטרטגיה על סמך התוצאות, ולחשב מסלול מחדש בהתאם. כל העת.
לשם כך יש לקבוע אינדיקטורים המדרגים את הביצוע, מדידים וניתנים לשינוי תוך כדי תנועה.
תוכלו לקרוא עוד על OKRs בפוסט אחר בבלוג שלי.
דוגמה להצלחה יכולה להיות - ״האם עובדים נקטו בפעולה בעקבות המסר?״
***
תוכנית תקשורת פנימית מבריקה לא רק נותנת מענה לאתגרים של היום אלא גם ממצבת את הארגון להצלחה בעתיד. עובדים שחשים מעורבים-שותפים, נראים ומוערכים הם עובדים עם הנעה גדולה לקידום מטרות הארגון.
זהו כח שאין לזלזל בו.
אם רותמים בהצלחה את כל חלקי הארגון להיות מחוייבים לתמוך ביישום האסטרטגיה, אפשר בוודאות גדולה להבטיח שהתקשורת הפנימית לא תהיה רק משהו פורמלי שהארגון עושה כדי לסמן v.
תקשורת פנימית יעילה היא כוח מניע שמזין את הצמיחה, מחזק את התרבות, ומאפשר לכל חבר בארגון לתרום משמעותית להצלחתו.